اخبار و مقالات

    زمان مناسب تعویض روغن موتور|خرید اینترنتی روغن موتور

    ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
     

    زمان مناسب تعویض روغن موتور

    موتور هر خودرویی به روغن نیاز دارد، اما هر روغنی مناسب خودروی شما نیست. زمان مناسب تعویض روغن موتور با توجه به مدل ماشین و موتورهای مدرن بر اساس استانداردهای دقیق طراحی و ساخته می شوند و به روغن هایی نیاز دارند که مشخصات بسیار خاص صنعت و خودروساز را برای اطمینان از عمر طولانی داشته باشند.

    بیشتر خودروهای مدل آخر نیاز به روغن‌های ترکیبی مصنوعی یا تمام مصنوعی، کم ویسکوزیته، چند درجه و روغن‌های حفظ منابع دارند که اصطکاک را به حداقل می‌رساند و مصرف سوخت را به حداکثر می‌رساند. با این حال، انتخاب روغن مناسب در زمان مناسب تعویض روغن موتور همیشه آسان نیست. روغن مناسب برای برند و مدل خودروی شما باید دارای درجه ویسکوزیته SAE صحیح باشد، استانداردهای عملکرد تعیین شده را داشته باشد و با هر مشخصات منحصر به فردی که توسط خودروساز یا سازنده موتور تعیین شده است مطابقت داشته باشد. این الزامات در دفترچه راهنمای خودرو شما ذکر شده است و تعمیرگاه خودرو شما می تواند اطلاعاتی در مورد مشخصات روغن توصیه شده خودرو شما نیز ارائه دهد.

    بسته به سن خودرو، نوع روغن و شرایط رانندگی، فواصل تعویض روغن و زمان مناسب تعویض روغن موتور متفاوت خواهد بود. قبلاً تعویض روغن هر 3000 مایل عادی بود، اما با روانکارهای مدرن، اکثر موتورهای امروزی فواصل تعویض روغن را بین 5000 تا 7500 مایل توصیه می کنند ( هر مایل ۱/۶ کیلومتر است ). علاوه بر این، اگر موتور خودروی شما به روغن موتور تمام مصنوعی نیاز داشته باشد، ممکن است تا 15000 مایل بین سرویس‌ها فاصله داشته باشد.

    فواصل تعویض روغن خودروهای قدیمی

    خودروهای قدیمی معمولاً دارای فواصل تعویض روغن بر اساس مسافت پیموده شده هستند و دارای دو برنامه تعمیر و نگهداری هستند، یکی برای خودروهایی که در حالت عادی رانندگی می‌کنند و دیگری برای خودروهایی که در «خدمات شدید» استفاده می‌شوند. دسته دوم شامل کارکردن ماشین شما در یک یا چند شرایط زیر است:

    عمدتاً سفرهای کوتاه (5 مایل یا کمتر)

    آب و هوای بسیار گرم، سرد یا غبارآلود

    رانندگی مداوم با توقف و حرکت

    حمل بارهای سنگین یا یدک کش تریلی

    اگر استفاده از وسیله نقلیه شما تحت تعریف خدمات شدید در دفترچه راهنمای مالک شما قرار دارد ، خودرو خود را با برنامه دقیق تر نگهداری کنید.

    فواصل تعویض روغن - خودروهای جدیدتر

    بیشتر خودروهای جدید مجهز به سیستم‌های نظارت بر عمر روغن هستند که به طور خودکار زمان نیاز به تعویض روغن را تعیین می‌کنند و با یک هشدار در پانل ابزار به شما اطلاع می‌دهند. سیستم‌های ساده اولیه مبتنی بر زمان و مسافت پیموده شده هستند، اما طرح‌های پیشرفته کنونی شرایط واقعی عملکرد خودرو را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا تشخیص دهند که روغن چه زمانی شروع به تحلیل می‌کند. در واقع، کتابچه راهنمای مالک و تعمیر و نگهداری بسیاری از خودروهای جدید، توصیه‌های «سرویس‌های شدید» را به کلی حذف می‌کند، زیرا سیستم نظارت بر عمر روغن به‌طور خودکار فاصله تعویض روغن را زمانی که عملیات سنگین را تشخیص می‌دهد، کوتاه می‌کند.

    هر زمان که روغن خودرو خود را تعویض کردید، تکنسین سرویس باید سیستم نظارت بر عمر روغن را بازنشانی کند. اگر روغن خود را عوض کنید، می‌توانید با پیروی از دستورالعمل‌های دفترچه راهنمای خودرو، سیستم را بازنشانی کنید.

     


    مزیت رقابتی محصولات

    1. یکی از مهم ترین نقاط مثبت شرکت روان سازان اطلس ، شاخص گرانروی یا به اصطلاح مصرف کنندگان روغن پایه (VI) می باشد که حداقل 5 شماره از روغن های ورژن سایر شرکت ها بالاتر می باشد.
     
    2. از دیگر نقاط قوت محصولات این شرکت رنگ روشن و سولفور پایین این محصولات می باشد که روغن بدون بو و روشن آن گواهی بر این مزیت دارد. 
     
    3. مهم ترین مزیت محصولات این شرکت پایین بودن عدد تبخیر انواع روغن پایه می باشد.

    تماس با ما

     

    آدرس : تهران، خیابان بهشتی، خیابان اندیشه، اندیشه دوم شرقی ، پلاک 25

    تلفن : 88423030
             
    ایمیل : info@ravansazanoil.com

    ۰۹۳۸۳۸۴۰۳۲۶
       
    ۰۹۳۸۳۸۴۰۳۲۶

     

    نقشه

    کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به روان سازان اطلس میباشد| طراحی وب سایت ، توسعه و راه اندازی : OFOGHIT.